Hoe werkt mijn virtuele machine op Windows?

Hallo!

Vanmiddag heb ik een virtuele machine dmv VMware gemaakt op mijn laptop, nadat ik bij mijn studie op iMacs mocht werken en dit een heerlijk besturingssysteem vond. Ik heb een machine gemaakt met OS X Mountain Lion. Hij doet het prima, maar hij is wel traag. Ik denk eraan om deze machine als basis te gebruiken, en Windows dus niet echt meer te gebruiken.

Maar hoe werkt dit? Moet ik dan alle programma's van Windows verwijderen en in mijn virtuele OS installeren? En als deze nou plotseling crasht, ben ik dan alle bestanden die hierin stonden kwijt? Kan hij dan ook automatisch opstarten als het Windows bureaublad is geladen?

Is het dan mogelijk om de virtuele machine meer RAM te geven? Hij staat nu ingesteld op 2GB RAM, ik heb 4GB in mijn laptop zitten. Kan ik hem dan bijvoorbeeld 3GB toekennen (daar wordt de machine neem ik aan sneller door) of is dat nadelig voor Windows?

Ik heb nog gekeken of het mogelijk was om een (eventueel aangepaste) dual boot/schone installatie van de Apple software te doen, maar volgens mij is dit niet mogelijk? Of wel?

Excuses voor alle vragen. Ik vind het leuk om dit soort dingen te experimenteren!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk met Bootcam (een dualboot-configuratie).

Het beste antwoord

VMware gebruikt een emulatielaag voor de hardware. Dat houdt in dat je OSX andere hardware in je systeem ziet dan wat je computer echt heeft. Hierdoor wordt je OSX systeem inderdaad wel wat trager, maar zit er wel een betere scheiding tussen beide systemen (Windows en OSX).

Vanwege die emulatie is het ook makkelijk om sommige dingen aan je virtuele OSX systeem te veranderen. Volg deze link om je geheugen in OSX aan te passen:

http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=1004059

Zorg er wel voor dat je Windows systeem nog genoeg geheugen vrij heeft, anders krijg je problemen. Zorg dat Windows minimaal 1 GB RAM over heeft.

Voor het automatisch starten van je OSX kun je deze link proberen:

http://stackoverflow.com/questions/20542240/how-to-configure-vms-to-automatically-start-when-the-host-is-on

Voor wat het crashen van systemen betreft: Als Windows of OSX crasht, zal het systeem proberen je bestanden te herstellen. Zolang je ervoor zorgt dat je alles waarmee je werkt van tijd tot tijd opslaat, verlies je zo weinig mogelijk gegevens.