Wat, als je een hypotheek hebt en die loopt af maar door de nieuwe wetten krijg je het bedrag niet rond?

Stel je hebt een hypotheek van 200000 euro en je hebt die 5 jaar geleden gekocht. Nu loopt de rente vaste periode af en de geldverstrekker is failliet (dsb) Je hebt nog wel hetzelfde inkomen (iets hoger zelfs) maar je krijgt het hypotheek bedrag niet rond bij andere banken. moet je dan je huis verkopen? Of werkt dit anders omdat je al een hypotheek hebt. Gelukkig zit ik nog niet in die situatie maar ik vroeg het me zo af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je geen hypotheek kunt krijgen zul je inderdaad je huis moeten verkopen. Maar zeer waarschijnlijk zal het zo'n vaart niet lopen en krijg je wel een hypotheek. De bank zal wel eerst kijken naar je betaalgedrag en als dat altijd keurig op tijd is voldaan denk ik dat die hypotheek wel wordt over genomen door een andere bank, mede omdat je hem al had.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.hypotheekrente.nl/nieuws/610/Wat_gaat_er_met_gebeuren_met_de_DSB_hypotheken.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk ook in het overleg met de curator van de bank of met min of meer gedwongen verkoop van het huis de schuld volledig wordt afgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is, is je hypotheek over genomen door een andere bank. Want de DSB-bank is failliet. Dan kan je bij deze bank een nieuwe hypotheek afsluiten. Als advies geef ik mee, ga naar een onafhankelijke hypotheekadviseur. Hij kan je alles vertellen over hypotheken.